رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی گفت: کابینه دوازدهم به دور از سلایق سیاسی انتخاب شود.

کابینه دوازدهم به دور از سلایق سیاسی انتخاب شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن نوروزی با اشاره به مشخصات کابینه دولت دوازدهم، اظهار داشت: حرف ما سر این است که رییس جمهور به عنوان کسی که در کسوت روحانیت است و سابقه ممتد در انقلاب دارند، فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری را در انتخاب کابینه لحاظ کنند، ایشان باید به افراد کارآمد، بدون حزب و جناح نگاه کنند، برای کابینه، افرادی که کارآمد از نظر اخلاقی و دینی و وابسته به قانون و کارآمد سیاسی باشند را انتخاب کنند.

وی افزود: اگر کابینه دوازدهم بخواهد اهداف مردم را دنبال کند باید به دور از باند و دوستی و گروهی و به دور از سلایق سیاسی انتخاب شود.

نماینده مردم شهرستان های رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی گفت: فراکسیون ایثارگران بر مر فرمایش حضرت امام(ره) مبنی بر شایسته سالاری تاکید دارد، اگر کسی متدین نباشد مشکل ایجاد می کند، اگر کسی واقعا متخصص نباشد هم مشکل ایجاد می کند، مطلب دیگر این که عضو کابینه از طبقه متوسط به پایین و افرادی دلسوز برای جامعه انتخاب شود و اگر وزیری که ۱۰ کارخانه و ۱۰۰ شرکت دارد، انتخاب شود و بخواهد روزی ۱۰ دقیقه به شرکت ها و کارخانه ها فکر کند، وقت رسیدگی به وزارتخانه را ندارد.

رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: حکومت ما اسلامی است و باید از قرآن، پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) برای چیدن تیم خود بیاموزیم، بحث ما این است که همه ما می خواهیم آقای روحانی در ۴ سال آینده سربلند باشد، لذا ایشان ببینند که اعضاء کابینه از قشر متوسط به پایین باشد، ما این همه بیکاری و مشکلات کارخانه ها را داریم، در شهر و استان تهران مشکلات فراوان داریم و لذا نیاز به وزرایی داریم که چه جوان و پیر، اخلاق مدار و دین دار باشد و به دنبال عمل به وظیفه برود، پای هر کرسی در کابینه خون های زیادی ریخته شده است.

وی گفت: اگر وزیری بود که هم به صنعت می رسید، هم به معدن و هم تجارت، نیاز به تفکیک وزارتخانه ها نبود، الان بازرگانی رها است، وزیر نباید استراحت کند، چرا که کشور به کار نیاز دارد.

نوروزی با بیان این که برنامه و قانون در مجلس تهیه می شود، گفت: دولتی موفق است که چشمش به دهان مجلس باشد و قانون مداری را برگزیند، وزیر باید قانون مدار باشد، نماینده ها برای قانون زحمت می کشند و حیثیت دینی و ملی برای مجلس و قانونگذاران مهم است و آن ها را در قوانین لحاظ می کنند، قوه قضائیه، دولت و مجلس باید قانون مدار باشند، متاسفانه بی قانونی های فراوانی داریم.

وی بر کارآمدی اقتصادی دولت تاکید کرد و گفت: یک فرد مسلمان و عامل به قانون و دلسوز را در کابینه بیاورید، چرا فرمانداران و بخشداران و یا من نماینده با کشاورزان و صنعتگران می جنگیم، ما در منطقه خودمان ۹ شهرک صنعتی داریم، اگر کمک کنند ۴۰ هزار کارگر به ۸۰ هزار کارگر می رسد، همه مملکت ما همین طور است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.